Vilken dag...

Godkväll i stugan!

Nu först, klockan 23.00 har jag 'tid' att skriva några rader till Dig, som följer min blogg...Vilken dag!

Har verkligen gått i ett; steg upp 07.00 (trött som bara f..n, på ren svenska:)) 8.30 ringer F som är på plats i Gbg, men tyvärr glömt sin dataväska hemma...väcka A och sätter oss i bilen för att köra bortanför Grästorp, där en kollega möte upp och Vi hade en så kallad väsköverlämning. Snabbt hem och åt en snabb-frukost, för att sedan börja med maten som skulle stå klar 12.30. Blev nästan fullt bord, då även pappa och Ulf kom åt. Efter maten gick Vi upp till Tarzansson och vattnade lite blommor. Strax innan tre kom 'nästa' hantverkare och pappa som nu snällt bytt ut några brädor...Tack, för hjälpen! Huset kommer bli som nytt och jag känner mig supernöjd med färgvalet, riktigt kul.

Efter lite fika och klockan visade strax efter 17, lämnade jag av lilla hos Sabina och sedan in till stan för att fylla en upp ett ekande kylskåp:) Blev även ett 'nödvändigt' besök på apoteket, som tog dryga halvtimman. Var väl hemma vid 19.30 igen och då hade Agnes (som snällt var) fått kvällsmat hos bästa Sabina, så när maten var på sin plats tog Vi en härlig promenad med Snorren...väl hemma igen, var det bara för mig att grundmåla de brädor som nyss kommit upp...jag och målning går då inte ihop...efter endast några få brädor, ser mina händer ut som jag har målat ett helt hus:)

21.45 var Vi inne...duschade lilla, som redan 22.00 hade slocknat i soffan. Jag passade på att äta lite grillad kyckling och ringde till F. Och nu sitter jag stationerad sedan 23- tiden vid min älskade computer...trött som få och ska alldeles strax gå och lägga mig i min sköna säng. Imorgon är 'bara' tre måsten; laga mat, klippa A & R`s gräs samt skjutsa Cajsa till fotbollsträning...



Nattinatti!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...