Börje har debuterat på agility planen...

Hej Söndag!

Vaknade 08.14 med ett ryck och pulsen på 200, Herreguuud har jag försovit mig, skriker jag rakt ut😱
Hade glömt av att det var söndag och en helt ledig dag🤗. Ut en kortis med Bill och Bull, som förövrigt är trötta efter gårdagen (läs Börje). Världens bästa Börje debuterade och gick sin första officiella agility tävling. Han har inte tränat allt för mycket och har aldrig gått en hel bana - var heller inte länge sedan vi plockade bort bågarna på slalomet.
Första klassen så skuttade han över två hopphinder och sedan vidare ut till belöningskorgen för att se om hans godis låg där❤. Kom tillbaka och tog slalom samt lite hinder och tunnlar. Agility banan var mycket lättare, men nu hade Börje fått upp ögonen att Vi var inte själva inne på banan - han vart lite misstänksam mot banpersonalen och sänkte farten, men så duktig han var👌👏❤. Skuttade på och tog slalomet igeeeeen🤗. Fixade hela banan lång med ett par tidsfel👏👏👏. Jag var så stolt över min kaxiga krake...

Det tar enormt mycket på dem att vara inomhus och höra på skällande hundar under en hel dag - Börje startade väl runt 16-snåret / 17-snåret.
Nu får han smälta detta och Vi tar nya tag tills nästa tävling. Jag har planerat att Börje ska gå två officiella tävlingar till detta året och sedan lite vila för dem båda när vi åker på semester☺

Nu sitter jag och slappar lite innan Lilla ska på simträningen. Freddan har fått hjälp och nu är utemöblerna vinterförvarade, så skönt. Jag har tömt husvagnen och dammsugit samt torkat ur.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...