Sommarsim och schemaändring...

Godkväll!

Har kommit hem från simträningen och lilla är nattad. Jag väntar på en tvättmaskin och sedan bums i säng.

En bra dag på jobbet och sedan hämta lilla på fritids. Inte många dagar kvar på fritids, så de sista skoldagarna i juni får vi försöka pussla ihop med hjälp av nära och kära☺. Har ju varit guld värt nu när Sabina jobbar på skolan och kör dem på morgonen. Kommer inte ens ihåg när lilla åt frukost på fritids senast...

På simträningen fick lilla sitt sim-somma-schema som håller i sig fram till första veckan i juli. Sedan blir det fem veckors semester innan det drar igång i början av augusti igen. Allt för att de ska vara laddade och förberedda inför höstens alla tävlingar - vissa krockar med agilitytävlingar, så då får lilla och F åka själva.

Och nuuuuu till något riktigt roligt, som retade upp mig lite lagom lätt så här på kvällskvisten...jag kollade noga på lillas lapp angående den där roliga klassfotbollen och där stod det tydligt att de skulle spela på lördagen den 30 maj. På simningen vart det lite prat om fotbollen och då säger sim-kompis-Klara att 2:orna ska spela på söndag den 31 maj. Jag höll uppriktigt på att sätta mig i halsen och svarade snabbt ; "det hoppas jag verkligen inte, för jag ska tävla på söndagen och har kollat upp datumet extra noga". Väl hemma googla jag fram om klassfotbollen och naturligtvis ska de spela på söndag, grrrrr er
Vad faan, kan man inte hålla lovat datum eller? Så nu vet då sjuttans bananer och lilla vill med all säkerhet vara med - som ansiktsmålning och annat tjo och tjim...hoppas att det löser sig på något sätt, men jag kan tyvärr (så tråkigt, så tråkigt) inte vara med i år heller, tralalalala. Och allt på grund av att de inte kan hålla sig till utsatt (första) datum.

Nattinatti 😴

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...