42 mil åt fanders...

Hej igen!

Jag har nog varit på min kvickaste agilitytävling någonsin - så 42 mil åt fanders.
Frövi var ingen hit i mina ögon. Visst, det har regnat som bare faan det sista, men detta var bara för mycket alltså...har aldrig sett något liknande - lervälling och vattenfyllda banor. Kände direkt en olustig känsla och vemod att utsätta Lilleman för detta elände. Ska man köra sin hund på dessa underlag, så får det nog vara en hund som har en motivation utöver det vanliga och det har inte jag samt att det är en skaderisk. Så jag åkte 21 mil gick en sväng med Lilleman och tog sedan beslutet om att åka hem utan att ens försöka. För så mycket träning och tid som jag ändå lägger ner på agilityn, så vill jag inte sänka hans självkänsla.

F har fått stå ut en heldag på klassfotbollen, men nästa år lovar jag att ta denna dag, så slipper du☺...lilla♡ hade haft det roligt iaf och det är ändå huvudsaken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...