Skönhetsvård...

Hej fina onsdag!

Vilken härlig dag jag har haft idag... efter att skottat lite snö på Höken begav jag mig för att "äntligen" snygga till mina naglar och fötter:) Kan knappast säga vilket det var mest panik med, men det var nog fötterna/hälarna i allafall:)

Vi började med naglarna och själva syftet med lösnaglar är att jag hoppas slippa dessa fruktansvärda torrsprickor... eftersom det är första gången jag provar och mina händer (tyvärr) inte ser ut som "kontorsfingrar" fick det inte bli några klor:) Jag har som sagt gjort dem ganska korta och då ser det inte så överdrivet ut... som sagt jag är riktigt nöjd och så GLAD över mina nya naglar. Hoppas nu bara att jag kan sköta dem oxå... känns nästan som jag behöver hyra en robot som får hjälpa mig att ta på mig sockar och dyligt när jag nu nästan har blivit halvt handikappad:)

Tro det eller ej men jag har faktiskt varit på apoteket och köpt en gångshanskar (100 st) som jag ska ha på mig när jag diskar och tvättar håret, ha,ha... det sistnämda var ändå ett skämt:)

Efter nagelvården var det då dax för mina hemska fötter... och stackars tjejen (kunde ingen svenska) som skulle ta i tu med dessa vrak sa bara; Oh, wowh!!! och det var nog inte i syfte att de var vackra kan jag upplysa om... efter 45-minuters behandling är mina fötter som baby-fötter, eller det var kanske att ta i, men mjuka och sköna blev de. Trodde ett tag att jag var i Thailand:)

F och morv är i stan för att uträtta lite ärenden och jag ska ta tag i stryktvätt (om jag nu kan för mina fina naglar:))

Nu är det bara en klapp kvar...


Åh ikväll är det två bra program, först hur det gick i Boon på deras resa och sedan upplösningen i Mord i Sandhamn... jag älskar serier och framförallt thriller.


Kram från en med fina naglar & fötter!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...