Ny vecka...

Hej Måndag!

Ny vecka och närmare bestämt v.48 och ännu en vecka närmre vår Thairesa😎

9 jobbpass till i Tun skola och 3 veckor kvar med jobb/skola för Freddan & Lilla. Att Vi längtar nu...

Startade dagen med ett pass på crossen, sedan skjutsade jag Lilla till skolan. Plockade/städade av lite hemma och sedan en promenad med hundarna☺. Hann även med att vila en stund i min fåtölj innan det var time att hämta Lilla. Att jobba tis-tor har varit guld och jag hade lätt kunnat fortsatt med detta schema...lediga eftermiddagar och två dagar ledigt - kan inte bli så mycket bättre.

Igår var vi i Tångahallen och körde årets sista agilty tävling. Även om det är ett av de bästa ställena att tävla på och dessutom inomhus när det var snorkallt ute, så föredrar jag hellre att tävla när det är varmt. -8 och var hemma efter 20.00, nja det blir lite sent, men vissa tävlingar blir inte optimala. Jag går mycket hellre upp och åker iväg tidig morgon. Hur som Lilleman var super-duper-duktig och jag var super-duper-dålig...ingen bra kombo och jag grämer mig oerhört över slarvig och dålig handling😠. Surt sa räven och jag bryter ihop och kommer igen - nu är det ett par veckors träning till, innan Lilleman är välförtjänt av en lång vintervila från all agility☺

Ikväll är det egen-träning i arenan och vi ska fortsätta med högerslalom och gungan samt att Börje ska få fortsätta med sitt nybörjar-slalom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...